CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

דברים שכדאי לדעת לפני קניית דירה חדשה




דברים שכדאי לדעת לפני קניית דירה חדשה


נכתב על ידי יוסי בן חורין

הבית החדש שרכשתם מהווה את ההשקעה הכספית הגדולה ביותר עבורכם. לבטח אינכם מעוניינים להיות מופתעים לגלות בעיות בבית לאחר שנכנסתם להתגורר בו. לכן, דרושה ביקורת המבנים הטובה ביותר בכדי לאתר ליקויי בדק בית אלה.

אין אם מדובר בבית גדול ובין אם מדובר בבית קטן, בית חדש או בית ישן, אנו נעזור לכם להבין את מצבו הפיסי וליקויי הבניה המצויים בו. מטרתנו היא לאפשר לך להרגיש נוח עם החלטתכם ברכישה הבית.

ביקורת המבנים בעיקרה הינה בדיקה ויזואלית תוך שימוש במכשור אלקטרוני לאיתור ליקויים נוספים שאינם נראים לעין. בדק בית נערך על ידי מומחה בעל ניסיון וידע רב בתחום הבניה. ביקורת מבנים כוללת בדיקה של מרכיבי הבית השונים כגון שלד המבנה, עבודות גמר (ריצוף, טיח, חלונות, דלתות), עבודות תשתית (מערכות חשמל ואינסטלציה), מערכות איטום וניקוז, גג המבנה, חצר ונושאים בטיחותיים.

בין אם מדובר בדירה חדשה מקבלן או בדירה משומשת לפני קניה, כדאי לבצע את אחת מן הבדיקות הבאות:
  • בדיקת דירה חדשה - ביקורת מבנים לצורך בדיקת טיב בניה ואיתור ליקוי בניה בדירות ובתים חדשים. חוות דעת מומחה זו נועדה לצורך פניה לקבלן ו/או לערכאות משפטיות לצורך הגשת תביעת ליקויי בניה כנגד קבלן הבניין.
  • מפגעים אקוסטיים, כולל בדיקה אקוסטית לקביעת רמת מעבר הרעש
  • בדיקת דירה לפני קניה - ביקורת מבנים עבור דירות או בתים יד שנייה, לפני רכישה, לצורך איתור ליקויי בניה ומפגעים שונים הקשורים למצבו הפיסי של המבנה או ליקויי בניה אחרים
  • בדק בית ,איתור וקביעה של מוקדי נזילות מים, חדירות רטיבות או אטימה לקויה, בין אם הם נוצרו עקב ליקוי בניה ובעיית טיב בניה במקור או כתוצאה מבלאי או חוסר תחזוקה.
  • קביעת עמידות מבנים ברעידות אדמה, וזאת בהתאם לדרישות תקן 2413. במסגרת חוות דעת מומחה זו , נקבעת דרגת הסיכון של המבנה להינזק מרעידת אדמה. חוות דעת כזו נדרשת כיום ע"י הרשויות לפני מתן היתר לביצוע תוספות בניה למבנים קיימים.
  • הערכה של נזקים, מפגעים או ליקויי בניה שנוצרו כתוצאה מעבודות שיפוצים שבוצעו באופן לקוי, איכות ירודה של חומרי בניה, חוסר מקצועיות של קבלן השיפוצים ואי עמידות בדרישות תקנים של מכון התקנים הישראלי או תקנות התכנון והבניה.



יוסי בן-חורין
מהנדס בנין
משמש כמומחה מטעם בתי המשפט

טרמינל שירותי הנדסה מקוונים בע"מ
http://www.at-terminal.co.il/


מקור המאמר: http://www.articles.co.il/